Ştiri

Cercetare: Asteroidul gigant Apophis ar putea lovi Pământul în 2029

Acest lucru este conform rezultatelor unui nou studiu.

Probabilitatea unei astfel de coliziuni catastrofale este mai mare de unul la un miliard, dar oamenii de știință nu pot exclude o astfel de dezvoltare timp de cel puțin încă trei ani, potrivit Live Science.

Publicația notează că Apophis este o rocă spațială în formă de arahide, cu un diametru de aproximativ 340 de metri, sau aproximativ aceeași dimensiune cu Turnul Eiffel.

Un asteroid de această dimensiune nu este suficient de greu pentru a fi considerat un asteroid ucigător al planetei, dar ar putea distruge un oraș mare și ar putea provoca schimbări climatice la nivelul întregii planete.

Se știe că obiectul „potențial periculos” a fost descoperit în 2004. și numit după Apophis, zeul egiptean al șarpelui, al întunericului și al dezordinei, ceea ce i-a câștigat porecla de „Zeul haosului”.

Deja după descoperirea rocii spațiale, astronomii au aflat că în 2023 13 aprilie Apophis va trece atât de aproape de Pământ, încât au existat temeri că ar putea lovi planeta noastră.

„Cu toate acestea, observații ulterioare au arătat că asteroidul va trece în siguranță de Pământ la o distanță de mai puțin de 20.000 de mile (32.000 de kilometri) – mai puțin de o zecime din distanța dintre Pământ și Lună, potrivit NASA.

Ar putea fi încă suficient de aproape pentru a lovi unii dintre cei mai îndepărtați sateliți ai noștri pe orbita Pământului”, notează publicația.

În același timp, asteroizii mari, cum ar fi Apophis, pot fi doborâți de curs prin ciocniri cu asteroizi mai mici.

Oamenii de știință au avertizat anterior că acest lucru s-ar putea întâmpla lui Apophis în următorii cinci ani, aducându-l pe ucigașul orașului pe un curs de coliziune cu Pământul.

La rândul său, pe 26 august Într-un nou studiu publicat în The Planetary Science Journal, astronomul Paul Weigert a calculat probabilitatea unui astfel de scenariu și a descoperit că este puțin probabil, dar totuși o posibilitate.

În martie, domnul Weigert a participat și la un studiu similar care a evaluat riscul ca Apophis să se abate de la toți asteroizii cunoscuți și a constatat că probabilitatea este „zero”.

Cu toate acestea, oamenii de știință au avertizat că există încă șansa ca un asteroid necunoscut să se ciocnească de Apophis.