Ştiri

SaS îl critică aspru pe Fico: Invitația primului ministru către opoziție de a discuta despre consolidare este falsă!

Opoziţia SaS consideră falsă şi ipocrită invitaţia premierului Robert Fico (Smer-SD) adresată opoziţiei de a discuta despre consolidarea finanţelor publice. SaS nu vrea să discute cu Fico în spatele ușilor închise. El își va adresa public obiecțiile la pachetul de consolidare în ședința plenară a Consiliului Național al Republicii Slovace. Partidul subliniază că pachetul a fost deja aprobat de guvern și urmează să fie discutat într-o procedură legislativă scurtată.

Potrivit SaS, Fico trebuie să-și asume întreaga responsabilitate pentru statul în declin și pentru impozitele mai mari. „Nu avem ce discuta cu premierul. Măsurile de consolidare, pentru noi „extorcare” pentru oameni, au fost deja aprobate săptămâna trecută de guvern. Potrivit informațiilor de la Consiliul Național, despre aceste măsuri vom discuta săptămâna aceasta sau săptămâna viitoare marți (1 octombrie). Suntem gata să avem o discuție acolo”, a declarat președintele partidului Branislav Gröhling la conferința de presă de marți. El a amintit că Fico a refuzat să vorbească cu opoziția când a prezentat modificarea codurilor penale, când a fost desființat Parchetul Special, dar și când au fost majorate salariile membrilor guvernului.

Gröhling a subliniat că guvernul nu a discutat cu nimeni propunerile sale, de aceea nu vor să facă scene pentru Fico. „Ei simt cu adevărat starea de spirit a publicului pe pielea lor”, a adăugat el, adăugând că acum pachetul de consolidare este în mâinile parlamentului. SaS cere de la coaliție o dezbatere adecvată în parlament în vremuri normale, unde opoziția va avea loc.

Potrivit deputatului Marián Viskupič (SaS), una dintre cele mai mari greșeli ale pachetului de consolidare este că nu creează niciun impuls pentru investiții din sectorul privat și din străinătate. De asemenea, oferă extrem de puțin timp pentru implementarea sa. El a adăugat că guvernul nu are nicio ambiție să economisească bani, de exemplu cu angajații administrației de stat.